Υπόθεση του έργου
Δυο άνδρες, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν, συναντιούνται κοντά σε ένα δένδρο. Συζητάνε για διάφορα θέματα και ανακαλύπτουν ότι περιμένουν έναν άνδρα, που ονομάζεται Γκοντό. Όσο περιμένουν, εμφανίζονται άλλοι δυο, ο Πότζο και ο Λάκι: ο πρώτος πηγαίνει στην αγορά για να πουλήσει το δεύτερο, που είναι δούλος του. Ο Πότζο συζητάει με το Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν όσο ο Λάκι τους διασκεδάζει και στη συνέχεια φεύγουν. Στη συνέχεια, εμφανίζεται ένα αγόρι που λέει στο Βλαντιμίρ ότι είναι αγγελιοφόρος του Γκοντό: ο Γκοντό δε θα 'ρθει σήμερα, αλλά σίγουρα θα έρθει αύριο. Αφού φύγει το αγόρι, οι δυο άνδρες αποφασίζουν να φύγουν, αλλά δεν μετακινούνται καθώς πέφτει η αυλαία.
Το επόμενο βράδυ, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν συναντιούνται ξανά κοντά στο δέντρο περιμένοντας τον Γκοντό. Εμφανίζονται ξανά ο Λάκι και ο Πότζο, μόνο που αυτή τη φορά ο πρώτος είναι μουγγός κι ο δεύτερος τυφλός. Ο Πότζο δε θυμάται τη συζήτηση με τους δυο άνδρες το προηγούμενο βράδυ, φεύγει μαζί με το Λάκι και οι δυο άνδρες συνεχίζουν να περιμένουν. Το αγόρι ξανάρχεται για να πει ότι ο Γκοντό δε θα 'ρθει, αλλά επιμένει ότι δε μίλησε χτες με το Βλαντιμίρ. Οι δυο άνδρες αποφασίζουν να αυτοκτονήσουν, κρεμώμενοι από το δέντρο, αλλά αποτυγχάνουν, γιατί σαν "σχοινί" έχουν μόνο τη ζώνη του ενός. Αποφασίζουν να φύγουν, αλλά η αυλαία πέφτει και κανείς από τους δυο δεν έχει φύγει από τη θέση του.
Δυο άνδρες, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν, συναντιούνται κοντά σε ένα δένδρο. Συζητάνε για διάφορα θέματα και ανακαλύπτουν ότι περιμένουν έναν άνδρα, που ονομάζεται Γκοντό. Όσο περιμένουν, εμφανίζονται άλλοι δυο, ο Πότζο και ο Λάκι: ο πρώτος πηγαίνει στην αγορά για να πουλήσει το δεύτερο, που είναι δούλος του. Ο Πότζο συζητάει με το Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν όσο ο Λάκι τους διασκεδάζει και στη συνέχεια φεύγουν. Στη συνέχεια, εμφανίζεται ένα αγόρι που λέει στο Βλαντιμίρ ότι είναι αγγελιοφόρος του Γκοντό: ο Γκοντό δε θα 'ρθει σήμερα, αλλά σίγουρα θα έρθει αύριο. Αφού φύγει το αγόρι, οι δυο άνδρες αποφασίζουν να φύγουν, αλλά δεν μετακινούνται καθώς πέφτει η αυλαία.
Το επόμενο βράδυ, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν συναντιούνται ξανά κοντά στο δέντρο περιμένοντας τον Γκοντό. Εμφανίζονται ξανά ο Λάκι και ο Πότζο, μόνο που αυτή τη φορά ο πρώτος είναι μουγγός κι ο δεύτερος τυφλός. Ο Πότζο δε θυμάται τη συζήτηση με τους δυο άνδρες το προηγούμενο βράδυ, φεύγει μαζί με το Λάκι και οι δυο άνδρες συνεχίζουν να περιμένουν. Το αγόρι ξανάρχεται για να πει ότι ο Γκοντό δε θα 'ρθει, αλλά επιμένει ότι δε μίλησε χτες με το Βλαντιμίρ. Οι δυο άνδρες αποφασίζουν να αυτοκτονήσουν, κρεμώμενοι από το δέντρο, αλλά αποτυγχάνουν, γιατί σαν "σχοινί" έχουν μόνο τη ζώνη του ενός. Αποφασίζουν να φύγουν, αλλά η αυλαία πέφτει και κανείς από τους δυο δεν έχει φύγει από τη θέση του.
Το έργο αποτελεί έκφραση του Θεάτρου του παραλόγου (απορώ γιατί) και καθώς το διάβαζα κάτι μου θύμισε! Στην πράξη, το Θέατρο του Παραλόγου ξεφεύγει από τους ρεαλιστικούς χαρακτήρες και καταστάσεις (όπως εμείς). Ο χρόνος, ο τόπος και η ταυτότητα είναι ασαφή και ρευστά, και ακόμη και η βασική αιτιότητα συχνά καταρρέει (όπως σ΄εμάς). Ασήμαντες πλοκές, επαναληπτικός ή χωρίς νόημα διάλογος (όπως οι δικοί μας) και δραματικές ασυνέπειες (όπως οι δικές σας :Ρ) χρησιμοποιούνται συχνά για να δημιουργήσουν ονειρικές, ή ακόμη και εφιαλτικές διαθέσεις (όπως συνήθως οι δικές μου).
Για κάτι παρόμοια περιστατικά (όταν κανονίζουμε εξόδους ειδικά είναι το αποκορύφωμα) και συζητήσεις κυρίως στο σπανακόσπιτο (όπως αυτή προχθές που χου) θα μπορούσαμε άνετα να είμαστε μία πράξη στο Θέατρο του παραλόγου!
Μέχρι να ανάψει κάποιος ένα τσιγάρο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία ζώνη ένα κλαδί 2 άτομα.. Η Μπλουμ έχει την λύση για αυτοκτονία.. Αρκεί η ζώνη να είναι μεγάλη.. Έχει δει σχετικό όνειρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα υπονοούμενα της Μόνικα για τις παράλογες συζητήσεις η Μπλουμ δεν τα καταλαβαίνει.. Έχει την αίσθηση ότι τίποτα δεν είναι παράλογο όταν συζητάει με την κιλλλουπαρέα
Σχετικά με την αυτοκτονία:
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι γιατί να μην αυτοκτονήσει ο ένας και μετά ο άλλος να τον λύσει (αφού θα είναι ήδη νεκρός...) και στη συνέχεια ν' αυτοκτονήσει και ο δεύρερος???
Ο Κύριος από μικρό παιδί ήταν πρακτικό μυαλό :))
ΑπάντησηΔιαγραφήmporei kapoios na mou pei ti leei me 1 protash gt variemai na to diavasw?
ΑπάντησηΔιαγραφήπως μπορεί κάποιος να καταλάβει αν κάποιο post είναι της monica χωρίς να δει τον/την συγγραφέα...
ΑπάντησηΔιαγραφή